<ラジオ英会話>6月13日放送分

A Taxi Driver and a Passenger

タクシードライバーと乗客

急いでいる乗客がタクシードライバーに指示を出していますが・・・。

P: How fast can you get me to Silver Gate Park?

T: Itll take half an hour to get there in this traffic.

P: How about taking a right at Fulton Road? Fulton goes all the way to the park.

T: I just came from Fulton. Traffic is pretty backed up there.

P: I hate being stuck in traffic!

T: Thats the story of my life.

P: Ha ha! Mine, too!

P:シルバーゲートパークまでどのくらいで着けますか?

T:この道の状況だと30分ですね。

P:フルトン通りで右折するのはどうですか?パークまでそのまままっすぐですよね。

T:私はそのフルトンから来たんですが、あそこはかなり渋滞しています。

P:渋滞につかまるのって本当に嫌!

T:それ、まさに私のじんせいですよ。

P:キャハハ!私もそうよ!

この交通量だと延々と時間がかかります。パイ通りを勧めます。あそこは渋滞していません。ホールまで20分でお届けします。

Itll take forever in this traffic. I recommend Pai Street. Traffic isnt backed up there. Itll take 20 minutes to get the hall.